Wyjątkowość karm X-DOG wynika z ich unikalnego procesu produkcji. Świeże mięso pochodzi tylko z zaufanych i znanych farm i łowisk. Do produkcji użyte są surowce kategorii „HUMAN GRADE” najwyższej jakości (takie jak dla ludzi). Karmy X-DOG powstają w wyniku procesu Freshtrusion™ - delikatnego gotowania w nowoczesnej przetwórni mięsnej.
Freshtrusion™ chroni białko . W przeciwieństwie do karm produkowanych z mączek, materiał zwierzęcy wykorzystywany do produkcji X-DOG jest zbierany u źródła i transportowany z zachowaniem łańcucha chłodniczego a następnie przetwarzany w niskiej temperaturze (max 82st) co pozwala zachować jak najwięcej wartości odżywczych i chroni białko. W tradycyjnych wysokotemperaturowych procesach produkcji (powyżej 150st) białko ulega bardzo często denaturacji, przez co jest znacznie mniej wartościowe.
W kuchni mięsnej każde mięso jest delikatnie gotowane w temperaturze około 82ºC ,aby chronić białka i zapewnić zwierzęciu maksymalną strawność i wartość odżywczą.
Karma X-DOG powstaje w wyniku ekskluzywnego procesu produkcji Freshtrusion™ - to wyjątkowe wolne gotowanie świeżych mięsnych składników w niskiej temperaturze w procesie „jednogarnkowym”. Karma powstaje z tego co zostaje wrzucone do garnka, tłuszcz i bulion zawarte w karmie pochodzą z tego gotowania, nic nie jest dodawane z zewnątrz. I tak na przykład w karmie X-DOG Angus Beef mamy tylko tłuszcz wołowy, a w karmie X-DOG Lamb tylko tłuszcz i bulion jagnięcy itd. To wszystko sprawia, że karma jest wybitnie SMAKOWITA!
Specjalne opakowanie - tak wyjątkowa karma wymaga specjalnego przechowywania. Karmy X-DOG pakowane są w specjalne opakowania zapewniające karmie jednakową świeżość przez cały okres jej przydatności do spożycia. Każde opakowanie posiada okienko kontrolne pozwalające natychmiast ocenić wygląd, jakość i stan karmy.
Przystępna cena - dzięki maksymalnemu ograniczeniu aktywności reklamowo-marketingowej. Ekskluzywny proces produkcji karmy X-DOG jest bardzo kosztowny, gdyby dystrybuowana była w tradycyjny sposób ( z udziałem wielu ogniw dystrybucji – hurtowni, sklepów itd., oraz znacznymi nakładami na reklamę i marketing) była by bardzo droga.
Świadoma rezygnacja z wszelkich działań reklamowo-marketingowych, oraz dystrybucja w systemie „Bezpośrednio od producenta do klienta „ pozwalają utrzymać przystępną cenę.